Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCangemi, JoAnn; Aucoin, Linda
TitelA Descriptive Analysis of Elementary Social Studies Methods Courses in Four Year Colleges and Universities in Louisiana.
QuelleIn: Louisiana Social Studies Journal, 16 (1989) 1, S.34-35Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0741-143X
SchlagwörterCollege Curriculum; Course Content; Educational Research; Educational Strategies; Elementary Education; Higher Education; Human Relations; Map Skills; Methods Courses; Schools of Education; Social Studies; Teacher Education Programs; Universities; Louisiana
AbstractSurveys the frequency of social studies methods courses in Louisiana colleges and universities. Shows that 9 of the 12 responding institutions require the courses. Finds that social studies methods textbooks are the primary resource and are supplemented by lectures and discussion. Identifies the most frequently taught content topics as the development of human relations and map/globe skills. (NL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Louisiana Social Studies Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: